Centrum TDU i gier samochodowych

STOP - Policja!

STOP - Policja!

W Test Drive Unlimited, gdzie do naszej dyspozycji oddana została cała wyspa, poza zwykłym ruchem ulicznym uświadczymy także policyjne radiowozy. W najpopularniejszym (jeszcze) patchu 1.66a policja nie jeździ po O’ahu, gdy przemierzamy wyspę w trybie free ride – spotkamy się z nią jedynie w niektórych wyzwaniach. W późniejszych łatkach policja została wprowadzona także do trybu swobodnej jazdy, co z pewnością niektórych trochę kosztowało. Podobnie rzecz ma się w trybie offline – tam również od samego początku na ulicach znajdziemy policyjne wozy.

Policja nie zacznie nas ścigać za przekroczenie prędkości – możemy wyprzedzić bądź minąć radiowóz z prędkością rzędu 300km/h i…nic się nie dzieje. Wykroczeniami, na które policja zwraca uwagę, są taranowanie ruchu ulicznego (samo muśnięcie nieraz także wystarczy) oraz dewastacja/kasowanie znaków drogowych. Za powyższe przewinienia pojawia nam się po pół policyjnej odznaki (w trójstopniowej skali), natomiast za kontakt z radiowozem na nasze konto ląduje od razu cała odznaka, a policja rozpoczyna pościg.

Im mniejszy poziom policji tym szybciej zanika, a policja zaprzestaje poszukiwań. Jeśli jednak zapracowaliśmy już na 1,5-2 odznaki czeka na nas trochę „zabawy”. Może i stróże prawa nie brylują intelektem podczas pogoni za nami, to upierdliwości i wytrwałości nie można im odmówić. Zgubić taki pościg wcale nie jest łatwo, ale jest to sprawa jak najbardziej wykonalna. Gorzej dla nas, gdy mamy 3 odznaki (maksymalny poziom) – policja angażuje wszystkie swoje siły, ilość radiowozów bywa zatrważająca, a na drodze raz za razem czeka policyjna blokada. Klimatu i smaczku dodają jeszcze komunikaty między centralą a poszczególnymi radiowozami. Co prawda nie uświadczymy kolczatek, paralizatorów ani helikoptera, ale i tak bywa ciekawie, choć trzeba dodać, że Most Wanted to nie jest.

Podobnie jak to w życiu bywa nie zawsze udaje się nam uniknąć konsekwencji. Sprawy w sądzie może i nie będzie, ale za szkody zapłacić trzeba, a łapówka nie wchodzi w grę. Im wyższy mamy poziom w grze, tym nasze wybryki będą więcej kosztowały. Na pierwszym poziomie - Debiutant -za staranowany samochód zapłacimy 1 000 dolarów, za znak połowę z tego, natomiast później jest już tylko drożej.

W przypadku naszej niewypłacalności trafiamy do aresztu, a nasz pojazd na policyjny parking. Na szczęście wizyta nie trwa długo, jednak wystarczająco, by niejednej gorącej głowie dać czas ochłonąć.

Uwaga: Jeśli w którymś momencie będziesz chciał natychmiast opuścić grę, a będziesz miał na koncie jakieś odznaki, zostaniesz poinformowany o konieczności uiszczenia opłaty za wyrządzone szkody.

PS. Nie zgubisz pościgu uciekając w las. By poziom poszukiwań miał szansę zmaleć, musisz znajdować na drodze.