Centrum TDU i gier samochodowych

Project Cars-kolejny patch

Project Cars patch 2.0

Project Cars 2 jest już oficialnie potwierdzone, ale lista błędów w obecnej części gry jest nadal spora. Można się zastanawiać czy Slightly Mad Studios porzuci pierwszą część gry na rzecz tworzenia kolejnej, ale dobra wiadomość jest taka że już niedługo (dokładna data jest jeszcze nie znana) pojawi się "Patch 2.0".

Jak na razie opublikowano tylko listę zmian i poprawek jakie mają być dokonane, dlatego też przedstawiam listę tych zmian z podziałem na kategorie.

Łatka ma między innymi poprawić płynność gry o ponad 15% w przypadku XOne, a także w najwyższych ustawieniach na PC o 5%. Twórcy przysiedli także nad kodem sieciowym i systemem kojarzącym graczy ze sobą.

Tryb Online :

- filtr "Skill" to nowa opcja dla trybu multiplayer za której pomocą będziemy mogli znaleźć odpowiednie wyścigi, dla przykładu ustawienie "Pro" znajdzie nam bardziej zaawansowane wyścigi np.takie, w których mozemy całkowicie zniszczyć swój samochód;

- strona dla wyzwań społecznościowych (jeśli nie będziemy mogli dołączyć do jakichś zawodów zostanie wyświetlona informacja "Dostępne wkrótce" czy "Już zakończone";

- w przypadku Xbox One zostanie naprawiony bug, który zacinał lub wyłączał grę kiedy do sesji dołączało 8 lub więcej osób, a także błąd kiedy po opuszczeniu sesji gracz nie mógł dołączyć do żadnej innej (pomagał jedynie restart gry);

- również dla PS4 poprawiono błąd, kiedy to po ponownym uruchomieniu konsoli po trybie hibernacji gra zostawała odłączana od sieci.

Sterowanie:

- naprawiono bug, który podczas redukcji biegów wrzucał się samoczynnie pierwszy bieg co doprowadzało do zniszczenia silnika;

- dodano wsparcie dla dwóch kontrolerów np. możemy używać kierownicy do jazdy, a do poruszania się po menu używać gamepada.

 

Fizyka oraz AI (sztuczna inteligencja):

- ograniczono osiągi pojazdów AI w przypadkach kiedy podczas deszczu jeździli oni na oponach wyścigowych;

- skorygowano przegrzewanie się opon deszczowych oraz opon typu Slick;

- skorygowano opony deszczowe, aby były bardziej narażone na przegrzanie oraz mniej wydajne na suchej nawierzchni;

- dopracowano zachowania pojazdów AI, kiedy wjeżdżają do boksów,

- usprawniono logikę tankowania AI, brak tankowania jest dozwolony, a kierowcy AI nie zawsze tankują swoje samochody do pełna;

- zlikwidowano sytuacje, kiedy AI wykręcał nieprawdopodobne czasy na okrązeniach (łącznie z wizytami w pitstopach);

- zrównoważono umiejętności kierowców AI (koniec z sytuacjami kiedy niektórzy kierowcy mieli dużo większe umiejętności od reszty stawki.

 

Pitstopy i tuning:

- wykluczono sytuacje, kiedy na ekranie pojawiał się komunikat informujący o niezwłocznej wizycie w boksach, mimo iż nie było takiej potrzeby;

- poprawiono okno dostosowywania opon (zmiana wartości jest bardziej intuicyjna).

Kariera:

- dodano nowy kontrakt dla posiadaczy samochodu RUF RGT8 GT3.

Pojazdy:

- Aston Martin Vantage GT3 (poprawa osiągów),

- McLaren F1 GTR (modyfikacja domyślnych ustawień oraz porawa HUD),

- Lotus 98T (poprawa osiągów),

- McLaren F1 (poprawa osiągów),

- Ford GT40 MK4 (porawa układu hamulcowego).

 

 

Lista poprawek, którą podajemy, to tak naprawdę jakaś połowa całosći, ale generalnie są to te ważniejsze zmiany, zatem widać, że patch jest konkretny. Miejmy nadzieje że nie ostatni przed pojawieniem się drugiej części gry.