Polskie Centrum Samochodowych MMO

Wielkie odliczanie: 5

TDU 2

Diabeł tkwi w szczegółach to nazwa nowego odcina z serii Developer Diary. Jak sama nazwa wskazuje, możemy usłyszeć szczegółach, do których twórcy przywiązują wielką wagę. Staraliśmy się zadbać o jak najwięcej rzeczy widocznych na ekranie, i nie chodzi tu tylko o tor jazdy - tłumaczy Alain Jarniou Game Director z Eden Studio. Twórcy podczas zwiedzania Ibizy, starali się odnotować jak najwięcej elementów, by w czasie pracy jak najdokładniej odtworzyć klimat wyspy. Staraliśmy się zostać jak najbliżej rzeczywistości, ponieważ wymaga tego poziom wykonania gry wideo mówi David Alloza. Jedną z największych innowacji jest cykl dnia i nocy, aby utrzymać poziom rzeczywistości, Eden studio musiało stworzyć system dynamicznego oświetlenia - dzięki temu systemowi mogliśmy wprowadzić dynamiczne cienie, których nie mieliśmy w pierwszej części gry. Na samym szczycie innowacji wprowadzonych do drugiej części TDU twórcy stawiają realistyczne odwzorowanie pogody (ciekawe jak bardzo np. deszcz lub burza, wpływają na model jazdy samochodu).

Również dużo pracy włożono w odwzorowanie samochodów. Starano się aby były one identyczne jak w rzeczywistości. Przy bardziej unikatowych modelach samochodów możemy mieć metaliczne wykończenia malowania karoserii. W praktyce wygląda to obłędnie. Dużo czasu zajęło twórcom odwzorowanie wnętrza każdego dostępnego w grze samochodu. Chcieliśmy abyś poczuł się jak we wnętrzu prawdziwego samochodu tłumaczy Nour Polloni. Podczas tworzenia Ibizy, autorzy wzorowali się na zdjęciach satelitarnych wyspy. Na Ibizie będziemy mogli spotkać elementy jakich nie spotkamy na Hawajach. Największą zmianą są prawdopodobnie ronda, które kontrolują ruch bez sygnalizacji świetlnej. Autorzy dumni są z tego, co udało im się osiągnąć w kwestii szczegółowości. Jak im to wyszło, będziemy mieli okazję sprawdzić w praktyce już za parę dni.