Centrum TDU i gier samochodowych

Kluby

Kluby

Jedną z mocniejszych stron nowego Test Drive Unlimited jest tryb multiplayer. Wśród wielu ciekawych opcji, jakie on daje, jest jedna związana z klubami, których funkcjonowanie zostało rozwiązane w naprawdę interesujący sposób.

Każdy mam możliwość założenia własnego klubu, bądź dołączenia do już istniejącego. Na Ibizie znajduje się 5 klubów (a mówiąc dokładniej siedzib, gdzie klub można założyć), na hawajskim O’ahu dwa razy tyle. Który z nich wybierzemy zależy tylko od naszego widzi-mi-się. Miłym dla graczy rozwiązaniem jest możliwość przeniesienia siedziby klubu (przeprowadzka) za cenę jedynych 50 tyś, czyli dokładnie tyle samo, ile kosztuje założenie samego klubu (bez względu na to, który klub wybierzemy koszty są stałe i identyczne dla wszystkich siedzib). Opcja bardzo przydatna zwłaszcza dla tych, którzy klubowo zaliczają „zielone wyzwania” – mając klub na Ibizie nie można brać udziału w „zielonych” na Hawajach i odwrotnie, jednakże dzięki przeprowadzce staje się to wykonalne.

Założenie klubu

Gdy już zdecydujemy się na założenie klubu, uzupełniamy kartę identyfikacyjną – to właśnie po niej możliwie jest odnalezienie przez innych naszego wyjątkowego klubu. Pola, które pomogą nam scharakteryzować są następujące: nazwa (wpisywana tylko za pierwszym razem – później nie można już jej edytować), kraj, logo, język, poziom wstępu, ulubioną markę oraz opis bądź hasło reklamowe dla klubu. Wszystkie, poza pierwszą będą mogły być w przyszłości edytowane przez Prezesa klubu. Po zatwierdzeniu wszystkich opcji podpowiedzianych przez grę stajemy się właścicielami klubu.

Wnętrze klubu

Gdy już mamy swój upragniony klub, bądź dołączyliśmy do jakiegoś, możemy go nareszcie odwiedzić. Po przekroczeniu progu stajemy na wprost Baru, po naszej lewej stronie znajduje się Biuro, zaś w głębi, po lewej stronie od Baru znajduje się tablica informacyjna – billboard. We wszystkich tych częściach możemy operować w ramach klubu, zmieniać opcje, przeglądać historię i masę innych rzeczy, o czym poniżej.

Biuro

Sprawdzić tu można listę członków należących do klubu. Oprócz tego można się dowiedzieć, kto jaką posiada rangę, ile zgromadził punktów dla klubu (w sumie i w ciągu ostatnich 7 dni), kiedy dołączył, a także w jakiej kwocie złożył darowizny na rzecz klubu. Tu Prezes decyduje o randze poszczególnych osób – od poziomu świeżak, przez klubowicza, aż po menedżera (poziomy różni poza nazwą dostęp do funkcji administracyjnych).

Dzięki biurze prezes klubu może zdecydować o ulepszeniu klubu. Aby tego dokonać wszyscy członkowie muszą złożyć darowizny w sumie w kwocie 5 milionów dolarów oraz zgromadzić 10 000 PD, czyli punktów doświadczenia, które z kolei zdobywać można dzięki rywalizowaniu z innymi klubami w specjalnie do tego przeznaczonych wyścigach i konkurencjach. Po ulepszeniu klubu podwojeniu ulega maksymalna liczba klubowiczów (z 8 do 16) a na dodatek przy klubie pojawia się garaż, w którym można trzymać dwa klubowe samochody. Możliwy jest rozwój klubu na jeszcze wyższy poziom, co skutkować będzie 32 miejscami dla klubowiczów oraz 4 miejscami w garażu, jednak tutaj już trzeba się solidnie napracować, bowiem wymagane jest 20 mln dolarów z darowizn oraz 100 000 punktów doświadczenia.

W biurze możemy złożyć darowiznę na rzecz klubu. O jej wysokości decydują sami klubowicze. Prezes formalnie nie może wymusić na swoich podopiecznych określonych kwot wpłat. Jeśli zdecydujemy się opuścić klub to także odbywa się to poprzez biuro (stosowna informacja dla pozostałych członków pojawi się na billboardzie).

W biurze Prezes ma także możliwość edytowania karty identyfikacyjnej klubu – może zmienić wszystko oprócz nazwy klubu, która po założeniu klubu pozostaje niezmienna (jedyna możliwość zmiany nazwy to likwidacja obecnego klubu i założenie nowego). Prezes ponadto decyduje o rekrutacji. Jeśli postanowi ją rozpocząć – klub będzie widoczny dla innych osób rozglądających się za klubem dla siebie. Jeśli uzna, że więcej członków nie potrzeba w klubie (lub się więcej nie zmieści) może zamknąć rekrutację – wówczas klub nie wyświetla się na liście. Mimo zamkniętej rekrutacji Prezes może bezpośrednio wysłać zaproszenie do konkretnej osoby, która po akceptacji zaproszenia automatycznie staje się członkiem klubu (nawet jeśli ma niższy poziom od tego, który jest zapisany w karcie informacyjnej).

Bar

Za jego pomocą organizowane są pojedynki z innymi klubami bądź zawody wewnątrzklubowe, gdzie nikt spoza klubu nie ma dostępu. W przypadku wyścigów przeciw innym klubom możemy dookreślić parametry tak, aby znaleźć takiego przeciwnika, jakiego chcemy. Ustalić możemy grupę pojazdów, jakimi chcemy się ścigać, konkretną wyspę (bądź obie) a także poziom konkurencyjnych klubów oraz wybrać rodzaj konkurencji, w której chcemy rywalizować, np. wyścig czy prędkość.

Billboard

Tutaj z kolei mamy dostępne 3 opcje: statystyki klubu, ranking klubu oraz historię. Pierwsza pozwala na dokładne zapoznanie się z aktualną kartą identyfikacyjną. Ponadto mamy podgląd na najlepszego członka klubu, dotychczasowe osiągnięcia klubu oraz auta, które dostępne są we wspólnym garażu.

Zakładka ranking klubu służy do sprawdzenia aktualnej sytuacji na liście rankingowej, na której znajdują się wszystkie powstałe i funkcjonujące kluby w grze. Dodatkowo znów mamy podgląd karty identyfikacyjnej klubu.

Historia natomiast, jest skróconym zapisem wszystkiego tego, co działo się w klubie. Na liście znajdziesz wynik ostatniej potyczki międzyklubowej, sprawdzisz kto dołączył do klubu, a kto opuścił jego szeregi, a także który klubowicz złożył darowiznę i w jakiej wysokości. Oczywiście każdemu zdarzeniu na liście odpowiada dokłada data, wg której są one uporządkowane.

Garaż

Po awansie klubu na wyższy poziom w klubie pojawia się garaż. Klub będący na 2 lvl posiada dwa miejsca garażowe, na trzecim powiększa się o dwa kolejne, co w sumie daje cztery miejsca na specjalne klubowe pojazdy, których nie można kupić w żadnym salonie samochodowym. Auta te są własnością klubu – oczekują w klubie i tam też trafiają po zakończonej naszej jeździe. W jednym czasie każdy klubowicz może wziąć to samo auto, czyli bez problemu można zorganizować zlot, na którym każdy pojawi się w identycznym pojeździe. Niestety, klubowym autom nie przybywa km na liczniku, który cały czas pokazuje 0. Po którymś z niedawnych patch’y możliwe stało się ściganie klubowymi autami w wyścigach w trybie multiplayer.

Autami, które możemy posiadać w ramach klubu są:

  • Wiesmann ROADSTER MF3 za 85 000$ z grupy A4
  • Lotus 2-Eleven za 80 000$ z grupy A3
  • Gumpert apollo sport za 405 000 z grupy A1
  • Ferrari FXX “Evoluzione” 2 500 000$  grupa A1

Pamiętaj: wystrój klubu zmienia się wraz z awansami na kolejne poziomy, przy czym każdy następny jest bardziej ekskluzywny względem poprzedniego. Zmienia się nie tylko wielkość, ale także wygląd wszystkich opisanych powyżej elementów, takich jak bar czy biuro.

Obróbka graficzna zdjęć: dabay