Polskie Centrum Samochodowych MMO

Developer Diary #3

TDU 2

W trzeciej już odsłonie filmików z tego cyklu autorzy omawiają społeczny wymiar Test Drive Unlimited 2, który ich zdaniem, odgrywa kluczową rolę w całej grze. Punktem wyjścia było wszystko to, co znane i dostępne było w TDU, jednak tym razem chciano pójść dalej tak, by TDU 2 było miejscem gdzie faktycznie spotykasz ludzi i to bez względu na to, gdzie się udasz. Zasadnicza różnica jest pomiędzy grą w trybie off i online. Dopiero ten drugi pokazuje pełnię możliwości - spotykasz innych graczy, co jest nieuniknione skoro tysiące osób grają w tym samym czasie (w określonej wirtualnej lokalizacji).

Pokrótce przedstawiono także wszystko to, co możemy zrobić ze swoimi domami/mieszkaniami, począwszy od zmiany wystroju (kolory ścian, meble, TV i inne) przez prezentację swojego garażu, aż po towarzyskie spotkania. Nie zapomniano wspomnieć o klubach, które jak mówią twórcy, są "sposobem na bycie razem ze swoimi przyjaciółmi". Członkostwo w klubie ma się wiązać z prestiżem, zaś przejażdżka klubowym autem ma być nobilitacją.

Dowiadujemy się także, w jaki sposób powstała możliwość poruszania się, np. przed wyścigami. Otóż czekanie w lobby na komplet graczy było na tyle nudne, że zaczęto zastanawiać się, jak ten czas wypełnić. Tak właśnie zrodził się pomysł, by można było wyjść ze swojego pojazdu, przyjrzeć się wozom przeciwników, a nawet zasiąść za ich kierownicą, co w założeniu ma skracać czas oczekiwania. TDU 2 nie jest wyłącznie grą wyścigową, co każe spoglądać na nią z nieco innej perspektywy, niż na inne gry tego gatunku - dodają w ramach podsumowania deweloperzy.